Efektet sociale të pandemisë kanë bërë që shumë njerëz të kujdesen më mirë për veten e tyre. Studiuesit nga Hope College, Michigan dhe Universiteti i Illinois, kryen një studim se si të arrihet mirëqenia psikofizike duke hequr ankthin dhe depresionin, ndjenja që janë gjithnjë e më të zakonshme gjatë pandemisë.

Kujdesuni për veten dhe të tjerët

Shkencëtarët krahasuan një sërë njerëzish që kujdeseshin për veten ndryshe. Një pjesë duke shpenzuar para, kohë ose burime për lumturinë e dikujt (si p.sh. shikimi i filmit të preferuar, lyerja e thonjve, shkuarja te estetisti) dhe një pjesë duke i kushtuar vëmendje të tjerëve (për shembull hapja e derës për dikë në supermarket, duke bërë bamirësi).

Në të dyja rastet, njerëzit kryenin veprime kryesisht të thjeshta çdo ditë, me pak ose aspak kosto. Rezultatet i habitën studiuesit: njerëzit që nuk bënin sjellje të mira jashtë rutinës normale dhe që fokusoheshin vetëm te vetja, nuk ndikuan në mirëqenien e tyre mendore. Ata që kanë shkuar përtej rutinës, me akte dashamirësie ndaj të tjerëve, e kanë përforcuar atë.

Reduktimi i ankthit dhe depresionit

Shpenzimi i energjisë dhe burimeve për të tjerët mund t’ju ndihmojë t’i jepni kuptim jetës suaj, duke e bërë atë të përmbushur dhe ia vlen të jetohet. Jo vetëm kaq, por sipas studimit, aktet e mirësisë së kryer çuan në uljen e ankthit dhe depresionit.

Kërkimi i shton rezultateve të tjera që janë të gjitha në të njëjtën linjë. Studimet e mëparshme kanë zbuluar se shpenzimi i energjisë për njerëzit e tjerë (veçanërisht ata me më pak fat) i bën problemet tona të duken më pak urgjente.

Të tjerë kanë vërejtur se kalimi i kohës me njerëz të tjerë ndërton dhe forcon marrëdhëniet, elementët kryesorë të lumturisë. Përkundrazi, shpenzimi i kohës, parave apo përpjekjeve për veten nuk duket se ka prodhuar të njëjtat efekte dhe përfitime.

Tre elementet e akteve të mirësisë

Janë tre faktorë që i bëjnë veprimet ndaj të tjerëve veçanërisht pozitive për mirëqenien e dikujt: Së pari, të bësh diçka jashtë rutinës: për shembull, shoqërimi i fqinjit te mjeku, ndikon më shumë sesa një gjest që bëhet zakonisht çdo ditë, si ndihma në punët e shtëpisë.

Është gjithashtu e rëndësishme të ndryshoni gjithmonë veprimet e mirësisë: për shembull, një ditë për të ndihmuar një koleg në punë, një ditë tjetër për t’iu përkushtuar një nipi, etj. Ndryshimi është thelbësor.

Si një faktor i tretë, mirëqenia rritet kur merren reagime pozitive për aktin e mirë të bërë. Marrja e mirënjohjes dhe vlerësimit përforcon ndjenjat pozitive të dikujt.

Përpjekja për të përmirësuar mirëqenien tuaj mendore dhe fizike nuk është e vështirë apo e shtrenjtë për sa i përket kohës apo parave. Disa sekonda mund të jenë të mjaftueshme për një kompliment, një frazë të mirë, një gjest ndihme për një person tjetër.

Megjithëse padyshim nuk është një ilaç universal për nevoja të ndryshme emocionale, aktet e mirësisë gjithmonë pasqyrojnë thënien “duke ndihmuar të tjerët të ndihmojnë veten”.